arrow-downburgerchev-downclosedepartmentdownloadglobeloaderlocationloginmagnifiersearchuser facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

2022: Wat een jaar!
De rebranding - Mercateo werd Unite - was in volle gang en door de opgeheven Covid-maatregelen ging het bedrijfsleven weer langzaam terug naar normaal. We blikken graag samen terug naar de highlights van 2022.

Mercateo heet nu Unite

Zoals het Unite Launch event op 3 maart 2022 bekend maakte is de bedrijfsnaam ‘Mercateo’ begin dit jaar officieel gewijzigd naar ‘Unite’. Op deze manier zijn de twee takken van het bedrijf, de Mercateo B2B-marktplaats en het Unite Netwerk, onder één merk samengevoegd. Alle informatie omtrent de rebranding staat op onze speciaal ingerichte rebranding explainer website.

Nieuwe collega’s, nieuwe posities

In 2022 hebben wij twee nieuwe collega’s in ons kantoor in Maastricht mogen verwelkomen: Dave Dekkinga en Sander Pechholt.

Dave is in februari aan de slag gegaan als Accountmanager voor Unite Benelux. Dave neemt (deels) de werkzaamheden over van Pascal van Neer, omdat deze het afgelopen jaar een promotie heeft gemaakt naar de positie van Global Key Accountmanager. Deze functie werd voorheen ingevuld door Robert Weitmann. Robert is in 2022 echter doorgegroeid naar Country Manager Benelux en is nu eindverantwoordelijke voor het hele Benelux-team. Een geweldige prestatie van beide heren: Gefeliciteerd!
Daarnaast is het team versterkt met een nieuwe Marketing Manager, Sander. Hij begon zijn carrière bij Unite afgelopen mei en is verantwoordelijk voor alle marketing activiteiten in de Benelux.

Naast deze lokale aanwinsten en promoties zijn er tientallen nieuwe medewerkers binnen - en buiten - Europa aangenomen en hebben we dit jaar zelfs een nieuw bestuurslid mogen verwelkomen: Christel Constant. Ons bestuur is daarmee uitgebreid naar vier personen. Christel zal de verantwoording voor Marketing, Sales & Customer Success op zich nemen.

We kunnen weer!

Afgelopen jaar waren we weer aanwezig op verschillende inkoopbeurzen, zowel in Nederland als België. In mei 2022 stonden wij, inclusief nieuwe look én personeel, als eerste op de Supply Chain Masters in het Elisabeth Centre in Antwerpen. Een aantal maanden later was het de beurt aan onze CEO, Sebstian Wieser, en Country Manager Benelux, Robert Weitmann, om een kijkje te nemen in Amsterdam op een van ’s werelds grootste inkoopbeurzen: De Digital Procurement World Het jaar werd afgesloten in het Omnisport Centrum in Apeldoorn. Op deze unieke locatie organiseerde de Nevi zijn jaarlijkse Procurement Day met het thema 'procurement survival of the fittest’.

Fair Tax

Afgelopen jaar zijn wij onderscheiden door de Fair Tax Foundation voor onze inspanningen op het gebied van verantwoordelijk en transparant belastinggedrag. Unite is daarmee het eerste platform bedrijf én het eerste Duitse bedrijf dat deze accreditatie in ontvangst mocht nemen. Natuurlijk zijn wij daar trots op! Lees er meer over op deze pagina.

Unitees op avontuur

Dit jaar zijn konden we weer meerdere activiteiten ondernemen. In juli zijn wij naar Leipzig afgereisd voor het jaarlijkse zomerfeest. Hier konden alle Unitees uit verschillende landen, na een periode van zo’n drie jaar, elkaar eindelijk weer face-to-face ontmoeten. Er werd samen ge(net)werkt, gesport, gegeten, gedanst en gedronken. Ook vonden er verschillende teamactiviteiten plaats. Zo heeft het Nederlandse team onder meer deelgenomen aan een escaperoom, een internationaal toernooitje voetbal en een mooie stadswandeling onder leiding van een Unite-gids.

Afgelopen zomer mochten we ook weer op teambuilding! Het team in Maastricht reisde af naar de Ardennen om van het mooie weer te genieten en spannende activiteiten te ondernemen. Coo-Adventure organiseerde gedurfde activiteiten, waaronder een survival dropping, vlotten bouwen en modderpaden naar beneden crossen op stepjes (zie teambuilding 2022). Het eind van het jaar sloten wij ietsje rustiger af. Wij kwamen gezellig bij elkaar voor een kerstdiner in Spaanse stijl. In tapasrestaurant Café Madrid genoten we van lekker tapas en proostten we op de resultaten die wij het afgelopen jaar behaald hebben.