arrow-downarrow-rightburgerchev-downclosedepartmentdownloadexternalglobeloaderlocationloginmagnifiersearchuser facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

Unite kondigt financiële resultaten voor 2023 aan

Unite blijft ook in 2023 een sterke marktpositie behouden met hun aanbod transparante procurementoplossingen en services op maat van de bedrijfsbehoeften van inkoopafdelingen.

Unite, het e-procurement platform voor bedrijven en de publieke sector, bevestigt ook voor 2024 een sterke marktpositie door flexibel en toegewijd aan klantbehoeften te blijven voldoen ondanks aanhoudende economische uitdagingen.

Ondanks tegenwind in de Europese economie, waaronder een lichte recessie in de belangrijkste markt Duitsland, rapporteerde Unite een totale omzet van € 440,8 miljoen voor 2023, wat neerkomt op een geringe daling van 1,5%. De netto-omzet steeg echter met 8,9% tot een totaal van € 71,9 miljoen, wat aantoont dat het bedrijf goed in staat is om zich aan te passen aan veranderingen en uitdagingen op de markt.

Sebastian Wieser, CEO van Unite, zegt hierover: “We zien dat de algemene stagnatie in de Europese economie en de lichte recessie in onze belangrijkste markt, Duitsland, invloed hebben op het koopgedrag van onze klanten. Maar dankzij ons sterke leiderschap en onze strategische positionering zijn we voorbereid op deze veranderingen. Sterker nog, we hebben ons platform en onze interne organisatie aangepast om te kunnen inspelen op de onvoorspelbaarheid van de markt.

Nieuwe normen voor transparante procurement

Met de introductie van het nieuwe inkoopgerichte servicemodel, de Single Creditor Solution, biedt Unite volledige transparantie in de servicekosten en ligt het belang van de inkoper aan de basis van beslissingen en onderhandelingen. Op deze manier kan Unite zich volledig richten op de vereisten van leiders en decision makers in de procurementsector.

De strategische richting van Unite voor 2024 is om voort te bouwen op de sterke basis van het bedrijf in de privésector en ook een aanbod op maat vorm te geven dat aan de behoeften van overheden kan voldoen. Deze aanpak wordt ondersteund door het Unite-platform en de sterke, langdurige toewijding aan Europese normen en waarden op het gebied van compliance. Unite wordt ondersteund door een robuust ecosysteem en zet zich voortdurend in om haar Europese samenwerkingen te bevorderen en uit te breiden met bekende namen uit de sector, zoals BeNeering, Ivalua, Onventis, Jaggaer, SAP Ariba en Zycus.

Op het gebied van duurzame procurement is Unite onlangs toegetreden tot het United Nations Global Compact (UNGC), wat de toewijding aan transparante rapportage en voortdurende verbetering van de duurzaamheidsinspanningen van het bedrijf duidelijk aantoont. In lijn met de visie van het bedrijf om de economie te verbinden voor duurzaam ondernemen, besteedt Unite ook veel aandacht aan het versterken van duurzaamheidsinitiatieven zoals CO2-rapportage en risicobeheer van de toeleveringsketen.

De combinatie van transparantie, duurzaamheidsbetrokkenheid en een langdurig, op vertrouwen gebaseerd ecosysteem stelt inkopers in staat om te navigeren door continu veranderende marktomstandigheden. Het bedrijf blijft zich in de toekomst richten op het toevoegen van waarde voor haar klanten en partners en blijft ook flexibel het hoofd bieden aan economische uitdagingen. Unite is dus sterk gepositioneerd voor succes in 2024 en daarna.

Over Unite

Unite verbindt de economie voor duurzaam ondernemen. Het innovatieve procurementplatform, met geïntegreerde B2B-marktplaats, maakt inkoopprocessen eenvoudig en flexibel voor bedrijven en de publieke sector. Unite brengt inkopers en verkopers samen voor wederzijds voordeel, waarbij eerlijke concurrentie en betrouwbare samenwerkingen worden bevorderd. De schaalbaarheid van het platform ondersteunt netwerken, bedrijfsstabiliteit en een veerkrachtige supply chain. Unite transformeert en digitaliseert procurement voor bedrijven en de publieke sector, versterkt lokale economieën en creëert waarde waar iedereen baat bij heeft. In 2022 ontving Unite als eerste platform het internationale Fair Tax Mark voor verantwoord en transparant fiscaal gedrag. Unite werd opgericht in 2000 en het hoofdkantoor is gevestigd in Leipzig, Duitsland. Het bedrijf is actief in 12 Europese landen en telt meer dan 700 werknemers, die werkzaam zijn zowel op kantoor als op afstand. In 2023 behaalde Unite een omzet van 440,8 miljoen euro.

Download pdf-bestand

Download persbericht

CEO Sebastian Wieser

Download afbeelding "Unite CEO"

Unite Logo

Download Unite logo

Fotograaf: Eric Kemnitz

Team Corporate Communications

Contact

Interesse in een citaat of analyse van een expert? Neem contact op met ons persteam.